Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) sílí. Od příštího roku převezmou městskou společnost Plzeňský parking, takže se začnou starat kromě samotné veřejné dopravy například také o parkovací domy Rychtářka s kapacitou 447 míst nebo Divadlo se 166 stáními. Plzeňský parking zanikne. Záměr na fúzi obou podniků už schválili městští radní, zastupitelé jej budou posuzovat 10. listopadu.

„Přebrali bychom všechny zaměstnance Parking Plzeň (zhruba 11), společnosti splynou s účinností od 1. ledna," potvrdil předseda představenstva PMDP a generální ředitel podniku Michal Kraus.

Spojení má logiku

Spojení obou společností má podle náměstka primátora pro dopravu Petra Náhlíka (KDU- ČSL) logiku. „Umožní to propojit veřejnou dopravu a parkovací systém s využitím Plzeňské karty. Tu už deset let využívají obyvatelé na placení MHD a dalších služeb," řekl Náhlík.

Pod Parking patří kromě parkovacích domů i pozemní parkoviště v sadech Pětatřicátníků a Pobřežní ulici. Firma dále obsluhuje parkovací automaty a vydává parkovací karty.

Jejím spojením s PMDP sleduje radnice to, že se propojí veřejná doprava a parkovací systém s využitím Plzeňské karty. Na výpadovkách z města mají totiž vyrůst přestupní uzly pro autobusy mířící do Plzně z okolních měst a obcí a zároveň i záchytná parkoviště pro cestující. Parkovací lístek, který si řidič díky Plzeňské kartě vytiskne, pak má zároveň platit jako jízdenka v MHD. Jde o dopravní uzly v Kaplířově a v Šumavské ulici, U Letiště nebo na náměstí Milady Horákové. PMDP se to naučí na uzlu Šumavská u hlavního nádraží, kde začne provozovat i parkoviště před nádražím. Město čeká na to, až budou vyhlášeny evropské dotační výzvy a bude žádat o dotace.

Od července 2017 má PMDP převzít také veřejné osvětlení v Plzni, jehož provoz stojí kolem 20 milionů korun ročně. „PMDP jsou jak technicky, tedy speciálními vozidly, i personálně připraveny na provozování veřejného osvětlení," řekl Náhlík.