„Po vyhodnocení město jako vlastník PMDP řekne, zda bude mít na splácení peníze, a rozhodnou zastupitelé,“ řekl ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Verdikt, zda město do projektu půjde, padne do poloviny roku.

„Do výběrového řízení se přihlásili čtyři uchazeči, ale dva nesplnili podmínky, takže ve finále je Škoda a Metrostav,“ uvedl Zrzavecký. Vítězná firma bude stavbu financovat, jde o PPP projekt. V první čtyřech letech by převzala lehkou údržbu. „Za čtyři roky se má postavit technická základna (depo) a po 25 let bychom ji hradili ve splátkách. Poté by budova byla naše,“ dodal náměstek. Splátky by byly klesající, první roky mají činit 150 až 120 milionů korun.

O místě zatím není rozhodnuto. Soutěžitelé navrhnou své budovy nebo plochy ve městě napojitelné na MHD; Škodovka například obří halu bývalé lokomotivky. „Nabízíme jim také sedmihektarový pozemek v bývalých kasárnách Zátiší, které mělo město původně určené pro výstavbu technické základny za své peníze,“ vysvětlil Zrzavecký.

Poslední odhady hovoří podle náměstka primátora pro dopravu Miloslava Šimáka (ČSSD) o ceně nabídky kolem 13,6 miliardy Kč. „Z toho deset až 11 miliard korun je suma, která by se tak jako tak musela vydat na udržování vozového parku. Buď by peníze šly privátnímu partnerovi, anebo do PMDP, které si vlastními silami nebo externími dodavateli údržbu zajistí,“ dodal. Na dvě až tři miliardy korun přijde stava nových dep, dílen údržby a jejich vybavení.

Vítězná firma odkoupí od města údržbu tramvají a trolejbusů s 240 zaměstnanci, což je asi čtvrtina pracovníků PMDP.