Dopravním policistům, kteří se k novému divadlu také musí vyjádřit, vadil možný střet cyklistů s návštěvníky divadla. Přímo vedle stezky vznikne totiž plocha pro taxíky a parkování. „Střet cyklisty s náhle otevřenými dveřmi vozidla nelze vyloučit,“ píše se ve vyjádření. Proto byla před časem stezka bez náhrady zrušena.

„Vznikla by tak díra na mezinárodní trase Praha – Paříž, z čehož bychom mohli mít slušnou mezinárodní ostudu,“ potvrdila tehdy cykloprůvodkyně Radka Žáková. Ta také navrhovala stezku zachovat s tím, že by cyklisté museli ve večerních hodinách, kdy začínají představení, z kola sesedat.

A radnice její radu vyslyšela. „Úsek mezi poštou v Solní a obchodním centrem Plaza spojí nejkratší možná cesta. A před divadlem přibudou značky ´Cyklisto, sesedni z kola´,“ potvrdil technický náměstek primátora Petr Rund (ODS). Časové omezení tu však nebude, cyklisté kolo povedou bez ohledu na denní dobu. S takovým řešením podle něj souhlasí policie i dopravní experti.

Spokojená je i Radka Žáková. „Je to rozumný kompromis. Mnohem lepší než přerušovat stezku,“ míní průvodkyně. Ve hře byly i další varianty, tahle je prý nejlepší. „Uvažovalo se o objízdné trase, pro cyklisty by ale představovala zdržení, bylo na ní příliš přechodů,“ dodala.

Na místě budoucího divadla nyní stále probíhá archeologický průzkum. „Neukázal zatím nic zásadního,“ podotkl Rund. Stavba by tak mohla začít už na konci letošního roku. „Jednalo by se o standardní přípravné práce, jako jsou výkopy či odvoz zeminy,“ doplnil náměstek.

Panevropská cyklotrasa

Spojuje Prahu, Norimberk, Paříž a měří cca 1540 km. 228 km vede v České republice, 672 km v Německu a 640 km ve Francii.

V ČR ji tvoří trasa č. 37 Železná – Plzeň (97 km) a trasa č. 3 Plzeň – Praha (131 km).