Žena vyjíždí každé ráno z Bolevecké ulice na Karlovarskou v úseku zastávky Pod Záhorskem a kvůli rekonstrukci tramvajové trati nesmí odbočit k Rondelu a poté do centra města, ale musí se zařadit mezi vozidla směřující na Lochotín.

Logicky se tedy snaží při první možné příležitosti obrátit a zařadit se do protisměru v jediném možném jízdním pruhu. Obvykle se jí to povede už na křižovatce s Lidickou ulicí u lékařské fakulty. „Jezdím ráno kolem půl osmé a to už je tu velmi hustý provoz. Většinou mě někdo pustí a můžu se zařadit do kolony vynervovaných řidičů pomalu se sunoucích do města,“ popisuje matka dvou malých dětí, které rozváží každé ráno do školy i školky.

Tentokrát narazila, protože ji zastavili policisté. I když si je vědoma dopravního přestupku otáčení se v křižovatce, doufala, že policisté nad ním ve výjimečném případě, kdy je rozkopaná dopravní tepna spojující Lochotín s městem, přimhouří oči. „Nepřimhouří. Ptala jsem se, jaká je tedy oficiální cesta z Bolevecké ulice na Rondel. O tom se se mnou bavit nehodlali a já to nevím. Mám pokračovat až ke Geře nebo snad na Vinice, což mi prodlouží ranní cestování nejméně o půlhodinu?“ ptá se rozzlobená Plzeňanka.

Podle Luďka Kejzlara z magistrátního odboru investic, který na stavbu dohlíží, je to jediná možnost. „Řidiči musí skutečně jet Karlovarskou třídou buď ke křižovatce Na Chmelnicích a otočit se někde na Vinicích, nebo musejí jet po Karlovarské ještě dál, zabočit do aleje Svobody a vrátit se na Karlovarskou třídu Lidickou ulicí,“ vysvětlil Kejzlar. To je podle něj jediná správná cesta, i když znamená nepříjemné komplikace.

Krev se pění kvůli rekonstrukci kolejiště na Karlovarské třídě i dalším řidičům, kteří tudy musejí popojíždět v zácpách krokem. Kejzlar potvrdil, že kvůli zrychlení prací se začalo v tomto týdnu pracovat na stavbě i v noci. „Normálně se tu dělá od 7 do 18, teď se začalo s nočním pokládáním živičné vrstvy pod tramvajové panely,“ potvrdil Kejzlar. Jde totiž o činnost, která by neměla své okolí v noci zvlášť rušit. „Další noční práce předpokládáme od 3. do 7. července, kdy je naplánována výluka tramvají,“ připomněl Kejzlar.

První etapa rekonstrukce tramvajového kolejiště mezi Rondelem a lékařskou fakultou skončí letos na podzim.