VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratři z Dakaru se těší na nové auto

Plzeň – Věřili si na první pětku a doufali ve stupně vítězů. S tím bratři René a David Kilianovi do Jižní Ameriky na Dakar odlétali.

30.1.2016
SDÍLEJ:

Tatra Buggyra Racing s Reném (vlevo) a Davidem Kiliánovými počítá i pro příští ročník DakaruFoto: Tatra Buggyra Racing

Jenže stačily dva nárazy v obrovské rychlosti a technické problémy s nimi spojené a sen o 'bedně' v nejtěžší vytrvalostní rallye se rozplynul. Bratři z Plzně, kteří znovu jeli za Buggyra Tatra Racing tým v autě řízeném Martinem Kolomým z Bruntálu, skončili sedmnáctí.

„Byla to nejhorší chvíle letošního ročníku. Vlítli jsme do řečiště asi ve 120kilometrové rychlosti a byla to strašná rána, když jsme narazili do protibřehu. V tu chvíli jsem věděl, že končíme," vzpomíná na šestou etapu závodu David Kilian, který si navíc vybavil podobný moment ze závodu v roce 2011. Tehdy pro posádku závod skončil, pilot Martin Kolomý i tehdejší navigátor Jaroslav Lamač měli poškozenou páteř. Černý scénář se tentokrát neopakoval, díky odpružené kabině vyvázli všichni v pořádku a pokračovali dál.

Jenže přišla sedmá etapa, v níž tatře přezdívané FatBoy vlétl do řízení kámen Kolomý nemohl zatočit a auto znovu narazilo do skály. Výsledek? Poškození chladiče, utržení kabiny a další technické potíže, které posádku stály dobré umístění. „Možná je dobře, že potíže přišly,protože i díky tomu dneska víme, co udělat líp," říká René Kilian.

Dakar s sebou nese ale i kuriózní okamžiky – třeba ten, když musel David Kilian přímo při závodě držet přední sklo. „Kvůli větvím se sklo uvolnilo a nešlo držet rukama – při té rychlosti se vlamovalo. Tak jsem tam vrazil nohu a po chvíli je střídal," popisuje mechanik a kopilot týmu.

Letos se začalo víc mluvit o přesunu Dakaru zpět do Afriky, René ani David k tomu však nevidí příliš důvodů. „Ptali jsme se Pepy Kaliny, který má s africkým Dakarem bohaté zkušenosti, a podle něj je to podobné. Jihoamerických dun je míň, ale jsou kvůli horku těžší. A popravdě, nechci se koukat do kalašnikova," dodává David Kilian.

Ačkoli oba Plzeňáky letošní výsledek zklamal, už nyní počítají s tím, že začátek roku 2017 znovu stráví na Dakaru. „Velkým lákadlem je nové auto, které se bude stavět. FatBoy bude už jen na testování," říká René, navigátor a starší z bratrů.

Rozhovor s bratry Kiliánovými najdete ZDE.

Autor: Miroslava Tolarová

30.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Muže našli v autě bez známek života, zřejmě spáchal sebevraždu

Ilustrační foto.

Chříčská Pivoňka má být první montessori školou mimo Plzeň

Lupiči přepadli obchod v centru Plzně, policie po nich pátrá

Plzeň - Dva muži si z místa činu odnesli celou pokladní zásuvku, na místě je ale zachytila kamera.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Poznar: Je to ztráta, ale hlavy vzhůru. Jedeme dál!

Plzeň – Poprvé ve své kariéře nastoupil proti Zlínu, kde patřil k oporám, nosil kapitánskou pásku a svými výkony si tak řekl o přestup do Viktorie Plzeň.

Dvacátá PechaKucha změnila na jednu noc Tesco zase v Prior

Plzeň – Jubilejní akce zvala opět do netradičních prostor.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies