VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bohemia Sekt letos míří k magické třináctce

Plzeň – Staroplzenecká Bohemia Sekt nespí na vavřínech. Letos uvedla na trh několik novinek. Nejúspěšnější z nich je Bohemia Sekt La Fleur.

28.12.2015
SDÍLEJ:

Největší výrobce šumivých vín v Česku zatím prodal o tři procenta lahví více než předchozí rok. Prodej ještě zvýší závěr roku a Bohemia Sekt doufá, že se podaří překonat hranici třinácti milionů prodaných lahví sektůFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Ondřej Beránek
• V čele vedení společnosti Bohemia Sekt stojí od začátku roku 2012,
• ve firmě pracuje od roku 1998, nejprve jako finanční analytik, později jako vedoucí a následně manažer controllingu
• v listopadu 2003 byl jmenován do funkce finančního ředitele a zvolen za člena představenstva 
s odpovědností za finanční řízení celé skupiny Bohemia Sekt
• od září 2006 zastával v představenstvu funkci místopředsedy,
• za rok 2007 obsadil 3. místo 
v anketě Finanční ředitel roku. 

Na novinkách, které přijdou na trh v roce 2016, největší výrobce šumivých vín pracuje. Příští rok chystá investice do vysazování hroznů. „V poslední době naše investice směřují především do nových výsadeb nebo do obnov vinic 
a do zpracování hroznů," říká 
v rozhovoru ředitel společnosti Bohemia Sekt Ondřej Beránek.

Jak byste zhodnotil letošní prodej?
Podle prodejních čísel za prvních 11 měsíců se vyvíjí velmi dobře. Vykazujeme přibližně tříprocentní meziroční nárůst sektů a šumivých vín i tichých vín.

Kolik očekáváte prodaných lahví?
Vloni jsme prodali přes 12,5 milionu lahví sektů a šumivých nápojů. Letos bychom rádi překročili magickou třináctku. Pokud jde 
o tichá vína, tak za rok zcela jistě překročíme hranici 10 milionů prodaných lahví.

Který produkt se nejvíce prodává?
V kategorii sektů a šumivých nápojů je nejprodávanějším výrobkem – a to už dlouho – klasická Bohemia Sekt demi sec mezi spotřebiteli familiárně označována jako Bohemka. Mezi tichými víny jsou už několik let nejprodávanější značkou Habánské sklepy. U nich cílíme na metu pět milionů lahví.

Uvedli jste na trh novinky?
Letos jsme uvedli na trh několik novinek. Tou určitě největší byl sekt Bohemia Sekt La Fleur. Jeho zvláštností je, že pro výrobu byly použity aromatické odrůdy, takže sekt vyniká výrazným aroma. Zároveň má i poměrně provokativní obal. Láhev je potažená fólií a to nám umožnilo použít výraznější 
a zajímavější grafické prvky přímo na produkt. Doporučená cena je 169 Kč, většinou se ale prodává levněji. Dá se pořídit za 149 korun. Bohemia Sekt La Fleur vybočuje z řady Bohemia sektů a měl by v sobě spojovat nespojitelné – vášeň a nevinnost. Další novinkou je nový design Chateau Radyně. To je sekt, který se vyrábí nepřetržitě od roku 1945. Novým designem jsme cílili na spotřebitele individualisty. Poslední novinkou je Avanti Hugo. V roce 2014 jsme na trh uváděli Spritz, což je produkt hořké chuti. Jelikož byl úspěšný, dodali jsme mu letos „bratříčka" Avanti Hugo, což je produkt 
s chutí máty.

Jak si tyto novinky vedly na trhu?
U Bohemia Sekt La Fleur jsme cílili na nějakých 60 tisíc lahví, realita ale překračuje naše očekávání a možná překonáme hranici 100 tisíc prodaných kusů. Z novinek je u zákazníků nejoblíbenější. Jednak je součástí nejsilnější značky a jednak produkt vypadá natolik neobvykle, že ho spotřebitel v obchodě vůbec nepřehlédne a láká k vyzkoušení.

Mění se zvyky spotřebitelů?
Chuťové preference spotřebitelů se příliš nemění. Kategorií českého spotřebitele je Bohemia Sekt demi sec. Spotřebitel se stejně jako u potravin zajímá i u nápojů, odkud pochází, z čeho jsou vyrobeny a preferuje tuzemské výrobky oproti zahraničním.

Ředitel Bohemia Sektu Ondřej Beránek u lahví populární kategorie Bohemia Sekt PrestigeNa vyšší spotřebě šumivých vín se projevuje i oživení ekonomiky?
Myslíme si, že jedním z důvodů zvýšení prodeje je právě oživení ekonomiky nebo spíše pozitivní vnímání své vlastní ekonomické situace spotřebitelů. Potvrzují makroekonomické indikátory, rostou maloobchodní tržby, rostou indexy spotřebitelské důvěry. My sekt považujeme za takový barometr spotřebitelské nálady. Takže zmíněné důvody jsou jedním z důvodů, proč i prodeje sektů rostou. Nicméně si troufnu říct, že by prodej mohl růst ještě více s ohledem na ty makroekonomické faktory.

Nabírali jste nové zaměstnance?
Letos jsme nové zaměstnance nabírali, ale nejednalo se o rozšiřování počtu pracovních míst. V podstatě šlo 
o náhrady za odcházející zaměstnance z velké části do důchodu. Pro příští rok počítáme s tím, že jak se rozšiřují výměry našich vinic na jižní Moravě, tak budeme muset posílit právě oblast vinohradnictví.

Jaká je vaše predikce do příštího roku ohledně spotřeby šumivých vín?
Doufáme, že i české ekonomice se bude i nadále dařit, byť analytici nepředpokládají tak prudký růst jako letos. Ale dařit by se mělo i nadále a věříme, že se to projeví i na prodeji nejen sektů, ale i tichých vín.

Co chystáte na rok 2016?
Na novinkách pracujeme, ale v tuto chvíli nemohu naznačit, takže se nechte překvapit. Kromě posilování pozice největšího dodavatele výrobce sektů a tichých vín 
v ČR nás čeká pokračující investice do zajištění hroznů potažmo do výsadeb vinic. Letos jsme vysazovali rekordní výměru téměř 58 hektarů a v současnosti máme více než sto hektarů vinic mladých neplodných. V příštím roce budeme vysazovat dalších 44 hektarů. V poslední době naše investice směřují především do nových výsadeb nebo do obnov vinic a do zpracování hroznů, protože tam teď cítíme největší slabost.

Do jakých zemí nejčastěji vyvážíte?
Vyvážíme řádově asi do 20 zemí. Našim nejsilnějším prodejním teritoriem dlouhodobě zůstává Slovensko, 
a to výhradně pro tichá vína značky Víno Mikulov Motýl. U sektů je naším nejsilnějším teritoriem Belgie, kam každoročně dovážíme řádově 100 tisíc lahví naší vlajkové lodi Bohemia Sekt Prestige. V posledních dvou letech vnímáme silněji než doposud exportní příležitosti v Asii, takže v letošním roce se mezi země, kam opakovaně vyvážíme, zařadila Čína, kde vidíme potenciál.

Jakému druhu sektu dáváte vy osobně přednost? Co byste doporučil?
V portfoliu máme 18 druhů sektu. Každý ze spotřebitelů si zcela určitě najde ten svůj. Spotřebitelům bych jednoznačně doporučil vyzkoušet letošní novinku Bohemia Sekt La Fleur. Pokud by pro někoho byl příliš sladký nebo aromatický, mohou vyzkoušet Bohemia Sekt Chardonnay nebo Bohemia Sekt Blanc de Noirs. A samozřejmě Bohemia Sekt demi sec je taková sázka na jistotu. Pro velmi zkušené spotřebitele – a to je jeden z mých preferovaných sektů – nabízíme Chateau Radyně extra suchý sekt, který dostal ke svým sedmdesátým narozeninám zcela nový design. No a potom samozřejmě kterýkoliv ze sektů z naší vlajkové lodi Bohemia Sekt Prestige. Ať už Brut, demi sec nebo Chardonnay.

Autor: Martin Švec

28.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plzeň očima Kamily Frumertové Kikinčukové
4

Plzeň očima Kamily Frumertové Kikinčukové

Václav Pejsar

Pejsar: Dostanou přes hubu. Venca je vtipnej, vzkázal Šour

Dopravní podniky odpustí černým pasažérům úroky

Plzeň - Pokutu zaplatit musí, úroky jim však budou prominuty.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Giorgio fashion Show pomůže malému Matýskovi

Plzeň - V plzeňském Parkhotelu se v pátek 27. října od 19 hodin uskuteční Giorgio fashion Show GOLD prestižní přehlídka špičkové módy českých a světových značek.

Houbaři mají mistra světa, bydlí v Řenčích

Blovice – V lese u Blovic se konalo 25. mistrovství světa ve sběru hub.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení