Manželé Hartovi z Karlových Varů, kteří přišli v osudný den o svého 21letého syna Viktora, stále trvají na finančním odškodnění od řidiče autobusu Pavla Krbce, jednatele zkrachovalé společnosti LSK Autobusy Milana Jurštáka a majitele cestovní kanceláře Vlna Eduarda Knappa. Částka přesahuje tři miliony sedm set tisíc korun, v kauze Nažidel je zatím nejvyšší.

Obhajoba však staví na tom, že k zájezdu do Alp, nebyla nikdy Viktoru Hartovi vystavena cestovní smlouva. Po rodičích požaduje, aby tuto smlouvu předložili. Ti ji však nemají k dispozici. „Miloši Pachtovi, který doplňoval účastníky zájezdu plaveckého oddílu, jsem platil 11,5 tisíce korun. Doplnění účastníci byli ale zřejmě přihlášeni hromadně, proto jednotlivé smlouvy nejsou,“ uvedl otec Karel Hart. Miloš Pachta byl také jednou z obětí nehody patrového autobusu a v jeho pozůstalosti se žádné smlouvy nenašly. Před krajským soudem proto ve středu stanul jeho devětatřicetiletý syn, aby podal výpověď o tom, jak se zájezdy organizovaly. „Hartovi znám od roku 1994. Víťa (Viktor) s námi společně asi od třinácti let jezdil na zájezdy a tábory,“ sdělil Pachta mladší.

„Otec zařizoval zájezdy. Občas se platilo zálohově, občas celá částka. Jednolo se totiž převážně o okruh známých. To, jaký nás poveze dopravce, byla věc cestovní kanceláře. Dopředu jsme to nevěděli. Účastníky zájezdu si otec ručně psal na papír,“ sdělil Pachta ml. Na dotaz soudu, zda by někde dohledal seznam lidí tragického zájezdu, sdělil, že už tak učinil, ale neúspěšně, ale že se ještě podívá.

Zájezd byl organizován na dvě skupiny ve dvou autobusech. V první byli aktivní plavci, ve druhé rekreanti. „Můj otec organizoval tu první. Vím, že Víťa jel stoprocentně v ní, protože jsem byl přítomen u odjezdu busů. Proč jely obě skupiny zpět Neoplanem, nevím,“ doplnil. „Nejsmutnější je ale to, že můj otec je dnes kvůli dokladům pomalu stavěn do pozice viníka,“ podotkl Pachta ml.

Soud ještě požaduje výslech jedné svědkyně, která je však dlouhodobě nemocná a nemůže se dostavit k jednání. To bylo odročeno.