„Ceny navyšujeme o devět a půl procenta. Za nárůst může především dramatický vzestup cen ropy v posledních šesti měsících,“ vysvětluje regionální mluvčí RWE Pavel Zajíc.

Ke zdražení sáhnou i další společnosti. „Naše ceny vzrostou od prvního července o sedm až devět procent. I po změně ceníku zachováme dosavadní stav, kdy jsme levnější o padesát korun na megawatthodinu oproti velkým dodavatelům,“ uvedl Lukáš Novák z tiskového servisu Bohemia Energy. Ceny zvýší i tradiční dodavatel elektřiny ČEZ, který začal před nedávnem nabízet i plyn. „Ještě není jisté, o kolik budeme zdražovat. Cena se bude odvíjet podle cen největšího dodavatele. Stále budeme oproti němu držet částku o pět procent nižší,“ říká tiskový mluvčí skupiny ČEZ pro západní Čechy Martin Sobotka.

„Zdražení se nás dotkne citelně. Bydlíme totiž v bytovce a jsme na plynu zcela závislí. Uvažujeme sice o vlastní kotelně, ale ta stojí moc peněz,“ posteskla si Jana Jakšová z Rokycan. Stále více lidí z kraje svého dodavatele plynu mění. Zdražení se na tom ale zřejmě příliš neprojeví. „Myslím si, že zatím budou lidé vyčkávat, jak se zachovají menší dodavatelé,“ řekla Deníku Kateřina Vaňková z webu Srovnejenergie.cz. Zájem ale podle ní neustále roste. „Za první čtyři měsíce letošního roku změnilo dodavatele více lidí než za celý loňský rok,“ dodává Vaňková.

Trend potvrzují i jednotlivé firmy. „V Plzeňském kraji s námi smlouvu podepíše více než tři sta nových zákazníků. Zájem o změnu dodavatele se snažíme podpořit i naším produktem Garance, jímž zákazníkům zaručujeme, že pokud přejdou k nám, budou mít na dva až deset let (podle své volby) cenu vždy nižší, než měli u původního dodavatele,“ sděluje za Bohemia Energy Lukáš Novák.

Nárůst zájmu zaregistrovali i v ČEZ. „V kraji evidujeme šest tisíc zákazníků, kterým plyn dodáváme,“ uvedl tiskový mluvčí skupiny ČEZ pro západní Čechy Martin Sobotka.

Úbytek se logicky týká především největšího dodavatele plynu, společnosti RWE. „Jelikož jsme v segmentu domácností na trhu se zemním plynem, v uplynulém období nám díky poměrně cenově agresivním nabídkám konkurentů zákazníci skutečně spíše odcházeli,“ doplňuje Zajíc.