VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metro v Peterburku bude obnovovat i plzeňská Škodovka

PLZEŇ - Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation získá kontrakt v ruském Peterburku v hodnotě 4,5 miliardy korun. V neděli večer už firma uzavřela smlouvu s ruskou společností ZAO Vagonmaš na dodávky komponentů pro prototypový vlak metra do severoruské metropole. V řádech týdnů pak bude následovat podpis smlouvy na dodávkách pro dalších 300 vagónů.

6.11.2007
SDÍLEJ:

Typický výjev v ruské metropoli Peterburku. Čím blíže centru města, tím méně tramvajových kolejí. Guvernátorství v Peterburku spoléhá, že střed města obslouží dopravně především metro. Na jeho obnově se bude podílet i plzeňská Škoda Transportation. Foto: Deník/J. Kokoška

Prototyp soupravy moderního vlaku metra by měl Vagonmaš dokončit v příštím roce. Zkoušet se bude přímo v Peterburku. Škodovka do něj dodá elektrický pohon, hnací podvozek a řízení. Sériová výroba vozů pak začne v roce 2009.

„Pro potřeby modernizace petrohradského metra je potřeba postavit minimálně 300 vagonů ve velmi krátkém období,“ uvedl generální ředitel Škody Transportatin Tomáš Krsek s tím, že nové jednotky metra se budou později nabízet i dalším městům v Evropě a v zemích bývalého Sovětského svazu.

Nové vlaky budou mít moderní asynchronní pohon a nové řízení. Na dodávkách se budou podílet i další české a ruské firmy. Vagonmaš bude soupravy montovat.

Stejně jako je Peterburk vyhlášen krásnými dlouhými kanály a okázalými paláci carů, má v Rusku pověst města s velmi zanedbanou veřejnou dopravou. Kromě metra jezdí v Benátkách severu i autobusy, tramvaje a trolejbusy. Jejich průměrné stáří se ale pohybuje mezi 20 a 30 lety.

„Vozový park tramvají se už řadu let jen opravuje a nenakupují se nové vozy. Když tedy po čase přibude vozů, které se již nedají opravit, prostě se zkrátí linky o pár zastávek a tam, kam už nedojedou, se vytrhají koleje,“ popisují dlouholetý přístup guvernátorství v Peterburku k veřejné dopravě obyvatelé města.

Tramvajové koleje se zpravidla vytrhávají od středu města. Tam totiž zajišťuje dopravu metro, nájemní minibusy a stovky legálních i nelegálních taxíků, které na okraj metropole jezdí jen neradi. Tramvaje mají za úkol zajistit dopravu od konečných metra na sídliště. Tím se zvyšují i nároky na podzemní dráhu, která je jednou z nejhlubších na světě. Některé linky totiž podjíždí severoruský veletok Něvu a řadu říčních kanálů kolem ní.

6.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Daniel Kolář z Plzně.

Vyhlídky na postup jsou příznivé, říká Daniel Kolář

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Meteorologové varují před velmi silnými bouřkami

Plzeňský kraj - Tropické teploty dnes v Plzeňském i Karlovarském kraji vystřídají velmi silné bouřky.

Na Karlovarské se střetlo osobní auto s chodkyní. Žena v nemocnici zemřela

Plzeň - Kolem třinácté hodiny přecházela sedmasedmdesátiletá žena přechod pro chodce na tramvajovou zastávku U Družby. Na přechodu došlo k nešťastnému střetu mezi ní a osobním vozidlem Toyota Corolla.

Bartoloměj dnes rozezní zvony pro Barcelonu

Plzeň – V pátek před půl šestou hodinou večerní se Plzní ponese magický souzvuk všech pěti zvonů z věže katedrály sv. Bartoloměje na náměstí Republiky.

Plzeň očima Miroslava Valiny

Plzeň - Čtyřiapadesátiletý Miroslav Valina prožil dětství a část života v malé vesnici na Litoměřicku. Ve svých dvou letech prodělal infekční onemocnění, po kterém zůstal částečně ochrnutý. V dospívání ještě utrpěl úraz, od té doby je upoután na invalidní vozík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení