VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňský Prazdroj už je japonský, převzala ho skupina Asahi

Plzeň - Japonská skupina Asahi v pátek 31. března převzala Plzeňský Prazdroj. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun.

31.3.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

"Dnešním dnem se uzavřela transakce, v rámci níž společnost Asahi koupila bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě," řekla v pátek mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková.

Organizace těchto firem nyní ponese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála bude v Praze.

Prodej Prazdroje byl součástí závazků stanovených komisí, které na sebe loni vzal AB InBev kvůli převzetí skupiny SABMiller. AB InBev dokončil transakci za 2,5 bilionu korun v říjnu. Evropská komise ale podmínila převzetí tím, že AB InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v ČR, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Slovensku.

Asahi Group Holdings, 12. největší výrobce piva na světě, podle zdrojů kolem plzeňského výrobce chápe značku Pilsner Urquell jako superprémiovou; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent. Podle pivovarských odborníků je odkup Prazdroje a dalších východoevropských značek SABMilleru japonskou skupinou pro plzeňský pivovar dobrou zprávou. Na výrobě piva by se nic měnit nemělo.

"Společnost Asahi nyní může s hrdostí prohlásit, že se touto transakcí spojila s pivovarnickou organizací světové úrovně, která vyrábí přední značky jako Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus a Šariš a samozřejmě první zlatý ležák na světě Pilsner Urquell," řekl Rjúiči Kitagawa ze skupiny Asahi. Loni v říjnu dokončila Asahi akvizici bývalých podniků SABMiller v Itálii, Nizozemí a ve Velké Británii, které zahrnují hlavně značky Peroni, Grolsch a Meantime.

"Prazdroj a Asahi spojuje nejen hluboká úcta k tradici, ale i ohromná vášeň pro inovace. Budeme tak jistě i nadále rozvíjet tradiční českou pivní kulturu a podporovat zájem o čepovaná piva i reagovat včas na změny v chování spotřebitelů a nabízet jim inovace našich produktů," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, působí ve více než 100 zemích. V roce 2015 prodal 20,5 milionu hektolitrů piva. Prazdroj předloni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, loňské prodeje zveřejní v polovině dubna. Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší.

Autor: ČTK

31.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

František Rajtoral
49

OBRAZEM: Fotbalová kariéra Františka Rajtorala

Exodus

Hendikepovaní už pracují v novém

Hubník: Boj o titul jsme si zkomplikovali

Praha, Plzeň – Ztráta tři důležitých bodů v utkání se Spartou ho hodně mrzela, ale kapitán Viktorie Plzeň Roman Hubník po zápase sportovně přiznal, že vítězství domácích 2:0 bylo zasloužené.

FOTO: Muzea v Nepomuku ukázala modely letadel i repliku lebky svatého Jana

Nepomuk – Ani deštivé počasí neodradilo stovky lidí od toho, aby v sobotu zavítaly na zahájení turistické sezony do Nepomuku. Návštěvníci si prohlédli nové expozice tamějších muzeí, prozkoumali jindy nepřístupné památky nebo se vydali na komentované prohlídky.

Navrátilec Pilař: Můj pocit jde stranou

Praha, Plzeň – Když v 69. minutě vběhl na letenský trávník Václav Pilař, provázel jeho nástup potlesk tribun. 

Série je u konce. Plzeň po třech letech se Spartou prohrála

Praha, Plzeň – Pětkrát po sobě dokázali v lize fotbalisté Viktorie Plzeň porazit pražskou Spartu. V neděli ale Letenští sérii Západočechů uťali – Sparta vyhrála nad Plzní 2:0 brankami Šurala a Karavajeva.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies