VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pech získal šestý titul, po tragické nehodě ale neslavil

Praha, Plzeň – Velmi rozporuplné pocity zažíval v sobotu plzeňský automobilový jezdec Václav Pech.

7.10.2013
SDÍLEJ:

Pech VáclavFoto: DENÍK/Jiří Hejtmánek

V Příbrami se pošesté v kariéře stal rallyeovým českým šampionem, nic ale neslavil. Závěrečnou soutěž domácího mistrovství totiž předčasně ukončila tragická nehoda Jiřího Máši, při které zahynul spolujezdec Jan Jinderle junior. Více o nehodě se dočtete ZDE.

Rozhodující souboj Pecha s Janem Kopeckým o celkové vítězství se tak nekonal. „Co může být horšího, než když při tvém milovaném sportu zemře člověk? To jdou tituly a sport stranou," řekl Pech. Dobře si ale uvědomuje, že jezdci i jejich navigátoři do vozů usedají s rizikem, že se něco podobného může stát. „Rallye je nebezpečná, ale i proto nás láká," podotkl šestatřicetiletý závodník.

Zkušený rallyeový jezdec přiznal, že po nehodě přemýšlel o bezpečnosti. „Jsme strašně pečlivě chráněni. Když se něco takového stane, tak je to souhra neskutečných náhod. Hrozně mě mrzí, že se něco takového stalo," řekl Pech, jehož souboj s Kopeckým v Příbrami měl být vrcholem sezony. „Krátce po ukončení závodu jsem ani nevěděl, jak to dopadne. Věděl jsem jen, že když Honza nedojede, tak my taky nemusíme a budeme mistři. Ani mě to ale nezajímalo," uvedl.

Nešťastná nehoda pro Pecha ukončila jinak dobrou soutěžní sezonu, ve které vyhrál dvě rallye a čtyřikrát byl druhý za Kopeckým. Prakticky vždy s ním ale svedl vyrovnaný souboj. Základem bylo vylepšení vozu Mini John Cooper Works S2000, se kterým jel druhým rokem, ale loni auto nefungovalo.

„Od továrního týmu Prodrive jsme dostali vůz, který nefungoval. Na konci roku jsme se ale zakousli, šli jsme svou cestou a dělali vše v našich amatérských podmínkách," uvedl Pech.

Přestože všem na začátku připadalo, že se vrátili o osm deset let zpět, nakonec se jim podařilo jejich mini předělat a vylepšit. „Před rokem jsem ho nebyl schopen ani řídit. Nikdy dřív jsem se necítil v autě tak nebezpečně jako loni. Bylo špatně nastavené a nefungovalo. Po změnách jsem se ale v něm cítil bezpečně a začal jsem ho ovládat," přiznal.

Jeho výsledky našly odezvu i přímo u Prodrivu. Přestože mu zástupci týmu loni tvrdili, že podobné problémy má pouze on, letos už od něj zjišťovali, co udělal za úpravy a jak se mu vůz podařilo zrychlit a zvýšit jeho spolehlivost. „Jejich přístup nechápu. Mohli loni říct, my to nevíme a dělejte si to po svém. Když jsme si v roce 2003 koupili auto od továrního týmu Ford, tak tambyl přístup úplně jiný. Od nich jsme měli všechny čerstvé informace. Z Prodrivu jsme byli zklamaní, a až bych řekl, že to bylo diletantství. Jen ze zákazníků tahali peníze," podotkl Pech.

V letošním roce čekají Pecha ještě dva starty: v listopadu setkání mistrů v Sosnové na a Pražský rallyesprint.

Autor: ČTK

7.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Naši prvňáci ze 7. ZŠ Plzeň

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Nejslavnějšího rodáka Dobříče už připomíná pamětní deska

Dobříč – Malíř a ilustrátor Václav Karel se narodil v roce 1902.

V centru Plzně nefungovaly semafory, dopravu řídila policie

Plzeň - Policie se o nefunkční světelné signalizaci dozvěděla až z kamerového záznamu. 

ON-LINE: Ptali jste se lídra KDU-ČSL Stanislava Antoše

Plzeňský kraj - Krajský lídr KDU-ČSL pro blížící se parlamentní volby a místostarosta Domažlic Stanislav Antoš odpovídal čtenářům Deníku v on-line rozhovoru. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení