VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Michael Sinkule o plzeňském webu: Základem je být aktuální

Plzeň – Plzeňský futsalový klub se svým webem futsalplzen.cz vyhrál hlasování fanoušků o nejlepší web klubů CHANCE futsal ligy 2015/16. Marketingový ředitel SK Interobal Plzeň Michael Sinkule v rozhovoru prozradil recept na to, jak být v této oblasti úspěšným.

8.4.2016
SDÍLEJ:

Marketingový ředitel SK Interobal Plzeň Michael Sinkule.Foto: Kamila Mašková

Michale, překvapilo vás, že jste vyhráli anketu o nejlepší web?

Věřil jsem, že budeme mezi třemi nejlepšími ligovými weby. Šlo o soutěž a já důvěřoval fanouškům a lidem nejen z Plzně, že nám dají hlas. Nakonec v sobotu dopoledne jsem překvapený byl a jsem rád, že právě náš web je ten nejlepší.

Rozhodujícím faktorem byla i aktivita klubu. Co jste všechno udělali, abyste anketu vyhráli?

První co jsem udělal zhodnotil možnosti klubů. V minulém roce již anketa proběhla. Od toho jsem se musel odrazit. Věděl jsem, že do soutěže zasáhne Chrudim, Slavia a Benago protože weby mají výborné. Dále jsem očekával aktivitu u Sparty, která má fanoušky už i díky názvu. K anketě jsem vyrobil grafiku pro web i Facebook. Bannery jsem dal na web s proklikem na stránky chancefutsalliga.cz. Důležité bylo si to naplánovat, a proto každých sedm dní proběhlo sdílení ankety na Facebooku. Informace proběhla i v našem zápasovém zpravodaji s QR kódem. Fanoušci s námi komunikují, mají zájem a bylo to hlavně o jejich kliknutí a já jim za tu spolupráci moc děkuji.

Plzeňský web je ve futsalové lize jeden z mála pravidelně aktualizovaných. Kdo se o tuto práci v klubu stará?

Je to celé moje práce. Jako marketingový ředitel se starám o celou propagaci klubu a mediální obraz klubu jde za mnou. V poslední době za aktivitu slyším pochvalu od fanoušků, kamarádů a hráčů. Lidé se zajímají a ten jejich zájem a chuť přijít s myšlenkou, nápadem je pro mě impuls dělat to dál, i když je to občas časově dosti náročné.

Co vše lze na vašem webu najít?

Spíše bych položil otázku, co na něm chybí. (smích) Najdete na webu hlavně aktualizaci a to skoro denně. Máme zřejmě vše, co na web patří. Od odkazu na články eFutsal.cz, videa, fotogalerii, všechny týmy, historii, nábor do juniorek a odkazy na naše sociální sítě.

Máte na webu nějakou výjimečnost?

Jsem hodně na videa a proto určitě kvalitní sestřihy v odkazu na náš Youtube kanál. To teď letí. Lidé nestíhají něco pořád číst, ale vidět pěknou fotku a video je však neomrzí. Když pak spojíte dobrý sestřih a dáte tomu grafiku, je to super i pro diváka.

Kolik vás stojí správa webu, když budeme počítat všechno možné, včetně pracovní síly?

Správa webu nás stojí kolem 3 000 korun. Po dlouhém hledání a pracování na webech jsem našel pro náš klub ideální nástroj. Jedná se o redakční systém od lidiček v sklub.cz a já všem, co vedou jakýkoliv futsalový klub, tento nástroj doporučuji. Nemusíte s webem vůbec umět a stačí jen chtít něco psát a přidávat. O tom to je. Jinak klukům od sklub.cz děkuji, protože i díky nim jsme nejlepší web ligy. A pak je to na člověku, který tohle dělá. Jinak jako jeden z členů vedení dělám tuto práci zdarma. Určitě si dokáži představit, že je, nebo by to mohla být práce na plný úvazek. (smích) V budoucnu určitě budu přemýšlet nad změnou, nebo posílením týmu v této oblasti, ale zatím ne. Baví mě to pro klub dělat, futsal mám rád, a pokud by nebylo lidí, které to baví, futsalové kluby nebudou existovat.

Co je podle vás lepší pro komunikaci s fanoušky? Web či sociální sítě?

Oboje. Web i sociální sítě musí fungovat společně. Podporovat se. V minulosti i náš klub nebyl aktivní na webu a byla to chyba. Hledala se ta správná forma a hned první rok našeho nového webu futsalplzen.cz jsme nejlepší v lize. Web je vizitka klubu, něco kam si můžete napsat vše, aktuální články o klubu, statistiky, prostě všechno na jedné adrese. Facebooková stránka se tak může přetvařovat také, ale není to vaše vizitka. Facebook je skvělý nástroj na to, informovat fanoušky o tom, co se u v klubu, nebo na webu děje. A proto, cokoliv napíšte na web a pak článek sdílejte na FB a v pár větách upoutejte fanouška, aby na článek klikl. A máte místo jednoho sledování hned dvě - web i Facebook stránku. Dále Youtube kanál nesmí v této době týmům chybět a znovu propojit s webem i Facebookem. V tomto roce jsem přemýšlel založit klubu Twitter, ale nakonec k tomu nedošlo. Naopak spuštěn byl Instagram a můžu říct, že i s tímto nástrojem si začínám velmi rozumět. (smích) I naši fanoušci to vidí. Třeba teď na play off se Slavií připravujeme soutěž právě na Instagramu. Informace k soutěži budou brzy na našem klubovém webu.

Komunikace s fanoušky se vám poměrně daří, co je hlavním receptem?

Budu se opakovat, ale je to aktivita. Jednou za den se upozornit a vložit něco nového, nebo informovat co se stalo. Být kreativní v grafice, aby plakáty, bannery vypadaly dobře. Upoutat fanoušky něčím do čeho se mohou zapojit. U nás dobře funguje Tipovačka na výsledek zápasu, různé soutěže, otázka na něco ohledně futsalu a hezká fotka o tom, že má někdo narozeniny. A pak dalším receptem je to, že se nám daří. Tým drží pohromadě a rodiny a kamarádi hráčů se více zapojují. Pokud by se prohrávalo, bude se i mě dělat prezentace klubu hůř. Takže kluci buďte pořád super a i naše aktivita bude super. (smích)

Aktuálně hrajete v hale s malou kapacitou, ale skoro pokaždé máte plno. Dokázali byste vyprodat i novou halu, o které uvažuje vedení, že ji postaví?

O stavbě haly se diskutuje a za sebe věřím, že jí budeme mít. S Radkem Lobem a Petrem Šindelářem intenzivně pracujeme na tom, aby hala byla skvělým futsalovým stánkem s výborným zázemím pro klub. Určitě budeme o tom, jak postupujeme, psát. Kapacita naší domácí haly je 300 diváků a již nyní jsme si dvakrát zkusili mít víc diváků. Na televizní zápas proti Krokodýlu jsme šli do haly Lokomotivy a díky tomu máme rekord 650 diváků na futsalovém mači v Plzni. Druhou akcí bylo Final Four juniorů také na Lokomotivě a tam přišlo zjištění, že futsal táhne i díky práci, novému sponzoru a výsledkům víc a víc. Chtěl bych v nové hale plno, a pokud by byla kapacita kolem 1000, tak proč ji nevyprodat. Pokud se bude dařit, tak si i fanoušky získáme naší hrou. Stabilně by i 500 diváků bylo super. Osobně mám cíl jednou zaplnit hokejovou halu v Plzni na futsalový zápas. Prostě zlomit rekord futsalu. A proč? Protože v Plzni jsou přeci nejlepší fanoušci a i díky tomu jsme v mnoha sportech nejlepší.

Těžká otázka na závěr. Co si myslíte, že dostane futsalové fanoušky do haly, alespoň v takové míře, jako to vidíme v sousedním Polsku?

Práce klubu, obou klubů, které proti sobě hrají. Dále oslovit bezpečnostní složky (dát lístky hasičům, policii, záchrance) a pozvat je a i školy a další zařízení. Lepší časy hraných zápasů ať už pro děti, které se mohou přijít podívat. Doprovodný program, soutěže, charitativní účel. Jinak u nás je často mnoho sportů, které lidi baví. A proto je zde často časový střet s jinými sporty. Dál bojujeme pořád s dalšími podobnými formami našeho sportu - sálovka, halový fotbal. Potom pak i ta prezentace může být těžší. Věřím, že i čtvrtfinále play off se Slavii Praha bude prezentovat futsal na skvělé úrovni, a pokud bude třetí zápas v televizi vypadat stejně bojovně jako zápasy v základních částech, tak se mají diváci na co těšit. Už na první zápas do Prahy vypravujeme pro fanoušky autobus a na druhý zápas doma čekám halu nabitou k prasknutí.

Autor: Michal Pavlík

8.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odchyt samce vydry říční v Příšově.
5

Hladovou vydru prozradil pes

Bednění, pod nímž se skrývá socha sv. Jiří.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Dvě problémové školy v kraji

Plzeňský kraj - Inspekce poukázalana situaci ve Starém Plzenci a v Plané. Většina studentů tamních škol neodmaturuje.

AKTUALIZOVÁNO

Po brutální vraždě bezdomovce na Roudné zůstala ve stanu kaluž krve

Plzeň - Sobotní hádka dvou bezdomovců na Roudné skončila vraždou. Pachatel se po hrůzném činu šel udat.  

Ráj gladiol. Jaroslava má na zahradě přes 200 druhů

Žinkovy - Kdybyste teď navštívili Jaroslavu Rybákovou v Žinkovech, stoprocentně od ní dostanete krásnou kytici gladiol.

Na Mži vyplul i prezident s ochrankou

Plzeň – Černý superb s pražskou poznávací značkou si razí cestu přes množství diváků. Uvnitř automobilu sedí pan prezident se svou ochrankou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení