Silný proud, vítr a čtyřmetrový odliv. Podmínky závodníkům série Flying Phantom Extreme Sailing Series v německém Hamburku nepřály. Vypořádat se s nimi nedokázala ani posádka týmu Masterlan ve složení

David Křížek, Milan Harmáček, která dokončila závod na předposlední pozici.

Úvodní den se začínalo kvůli odlivu až pozdě odpoledne. Start úvodní rozjížďky se posádce poměrně vydařil, ale chyběla akcelerace a tým ztrácel na manévrech. Křížek s Harmáčkem jsou nejtěžší posádkou v poli, což je dobré v silném větru, ale znamená to velkou ztrátu v podmínkách, kdy jsou lodě na hranici foilování. A to byl přesně tento případ. Navíc kormidelník týmu zaváhal v poslední sekundě u spodní brány a dopustil se taktické chyby, která v nesmírně vyrovnané flotile znamenala pád až na poslední příčku.

Ve druhé rozjížďce se týmu sice nevydařil start, ale za to se postupně propracovával kupředu až na šesté místo. Po prvním dnu to nakonec tedy byla slibná devátá příčka.

Druhý den se opět závodilo až téměř večer. Masterlanu nevycházely starty, manévry a tým často prohrával na cílové čáře.

Třetí den se Harmáčkovi udělalo zle. Těsně před plánovaným vyplutím začal zvracet. Z čela se mu řinul pot, necítil ruku a nebyl schopen udělat ani pár kroků. Nakonec zabraly léky. Naděje na lepší umístění tak byly pryč. Posádky odjely dalších šest rozjížděk a Masterlan byl ze hry.

Výsledkem byl propad na konečné jedenácté místo. Zvítězil Red Bull Sailing Team z Nového Zélandu před Culture Foil a Zephyr by Idreva z Francie.

„K tomu není moc co říct. Snaha byla velká, ale zdraví máme jen jedno. Když selže, tak se nedá nic dělat. Milan si obnovil zranění z Madeiry, ale byl to schopen zvládnout. Snad se nám vydaří poslední závod letošní série v Cardiffu. Je to skvělé místo pro jachting i pro diváky. Očekává se návštěvnost až sto tisíc lidí. Čeká nás možná nejsledovanější závod v historii jachtingu,” řekl zklamaný kormidelník David Křížek.