Poprvé ji uvedl soubor muzikálu a operety plzeňského Divadla J. K. Tyla uplynulou sobotu. Výpravný příběh v režisérově úpravě se však líbil asi především těm, kteří nejsou zatíženi tradicí Netopýra na českých jevištích v posledních desetiletích. Kdo očekával Straussovu hudbu a zažité dialogy beze změn, byl na premiéře rozčarován. Hudební čísla vyznívají po úpravách leckdy nezvykle rozdrobeně, prózy je naopak pro někoho jistě až příliš, prolog určitě překvapil. Zkrátka – vznikl trochu jiný Netopýr.

Stalo se zvykem vnímat Netopýra jako zřejmě „nejopernější“ ze všech operet, a to také proto, že ji velmi často zařazují na svůj repertoár operní scény. Režisér však upravoval se záměrem celou komedii naplnit co nejvíce humorem. „Všechny árie a kuplety jsem kompletně zachoval a to, co byl spíše zhudebněný dialog, skoro recitativ, jsem odstranil. A texty jsem převedl zpátky do dialogu,“ vyjádřil se do programu k inscenaci Petr Novotný, který je proslulý především jako muzikálový režisér, ale ani s operetou se nesetkal poprvé. Svou úpravu pokládá za „vyrovnanou v poměru činoherního a hudebního“. Přesto „not“ zůstalo v Netopýrovi pro hudebníky stále dost. Proto zároveň s režií si zaslouží jmenovat plzeňský operní orchestr s dirigentem Pavlem Kantoříkem, který řídil sobotní premiéru (alternovat bude s Jiřím Petrdlíkem). Sbor sestavený ze souboru opery i muzikálu a operety připravili sbormistři Zdeněk Vimr s Kateřinou Studentovou. Stejně jako balet v choreografii Petry Parvoničové se i pěvci pohybovali na jednoduché, ale stylově odpovídající scéně Ivo Žídka a v bohatých kostýmech Romana Šolce.

Režisérův přístup k Netopýrovi se projevil i v obsazení sólových rolí. Na jevišti Velkého divadla v Plzni tak vedle sebe stojí přední čeští operní i muzikáloví pěvci. I to je pro publikum poněkud neobvyklé. V tomto titulu se setkávalo se zpěváky a herci vesměs operetními, kteří však při dnešní nedůvěře divadel k operetě nejsou k dispozici, a v poslední době přivyklo spíš operním pěvcům. Zdaleka ne všichni z nich by však mohli uvést do života Netopýra v nové plzeňské podobě, která je z poloviny činoherní komedií. A tak bylo v sobotní premiéře plně na místě umění Jana Ježka (Gabriel von Eisenstein), Zuzany Kolářové (Rosalinda), Bronislava Kotiše (Falke), Stanislavy Topin– kové–Fořtové (Kněžna Orlofsky), Michaely Noskové (Adéla) či Dalibora Tolaše (Frank). Ti se pohybovali na hranici opery, operety a činohry s jistotou krasobruslařů.