VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Taneční fantazie Kráska a zvíře zažene šedivé dny a přivolá sny

Plzeň - Hudební taneční fantazii Kráska a zvíře prožijí v sobotu vůbec první diváci a posluchači.

12.3.2010
SDÍLEJ:

Nikola Pažoutová jako Kráska a Miroslav Hradil v roli Kupce na scéně Komorního divadla v Plzni při zkoušce nové taneční inscenace Kráska a zvířeFoto: Marta Kolafová

Původní novinku podle staré francouzské legendy uvede ve světové premiéře Divadlo J. K. Tyla v Plzni. Hudbu zkomponoval Michal Pavlíček, scénu navrhl Jaroslav Milfajt a kostýmy vytvořil Josef Jelínek. Inscenaci v plzeňském Komorním divadle se souborem baletu nastudoval jeho šéf Jiří Pokorný. Je zároveň choreografem i režisérem.

Proč jste si vybral pro svůj nový taneční projekt právě námět pohádky Kráska a zvíře?
Nápad s Kráskou a zvířetem jsem do dramaturgické koncepce nastínil již se svým příchodem do plzeňského divadla v roce 2003. Nyní toto dílo tedy realizujeme, a to na jevišti Komorního divadla, které je pro tento komorní příběh vhodnější než scéna Velkého divadla. Platí to i z hlediska diváka, který tady očekává odlišný tvar od klasického repertoáru.

V tématu jde slyšet lyriku klasických skladeb i dramatičnost současné vážné hudby. Ale vy jste se spojil s rockerem Michalem Pavlíčkem. Co vás přivedlo k této spolupráci?
Michal Pavlíček je valnou většinou publika vnímán opravdu jako rocker. Jeho kompoziční rejstřík však zasahuje širokou škálu témat právě s citlivým smyslem pro lyriku, dramatičnost či minimalismus, ale i bohatou strukturální oblast vokální hudby až po moderní instrumentální schopnost rozvinout dané téma po psychologické stránce. Má v sobě vše, co je pro původní dílo a myšlenku příběhu důležité. Je mi ctí, že mohu s ním v našem divadle spolupracovat.

Čím se liší taneční Kráska a zvíře od pohádkového vyprávění nebo od známého filmu Juraje Herze?
Naše Kráska je tanečním příběhem ve formě epického vyprávění. Je v ní však i prostor pro rozpoložení různých nálad společně s nahraným zpěvem Báry Basikové a Michala Pavlíčka. Příběh samotný se pohybuje v mantinelech, které jsou obecně známé s tím, že jsme přidali ke Zvířeti takzvané hyeny, které ztrácejí sílu a umírají s postupující proměnou Zvířete.

Které taneční prostředky ve své choreografii využíváte?
V choreografii využívám více náhledů podle hudby, která je vždy určující, abychom hráli stejnou notu. Od pantomimických gest přes romantické neoklasické stylizace až po moderní výrazové prostředky.

Jaký je váš záměr a cíl? Koho má inscenace především oslovit?
Přejeme si, abychom lidem pomohli aspoň na chvíli utrhnout se od šedivých dnů a přenesli je do snových nálad a pocitů, které by oni přenesli na další a další…

Autor: Petr Dvořák

12.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Do auta plného lidí najel traktor, ve voze cestovaly i děti

Ilustrační foto

Indiáni v přípravě narazili. Motor je přejel v přesilovkách

Vášnivý kozel se otíral o kolemjdoucí

Plzeň - Zvíře zatoužilo po páření, a tak uniklo ze zajištěného dvorku na ulici. 

Dívka odešla na nákup. Domů se už nevrátila

Rybnice - Pohřešovaná sedmnáctiletá dívka by se mohla pohybovat ve společnosti jednoho nebo dvou mužů ve věku 20 - 25 let. 

Muž obviněný z vraždy skončil ve vazbě

Plzeň - Dvaačtyřicetiletý muž, jenž v sobotu zabil svého přítele, skončil v pondělí ve vazbě. 

Povedlo se, Chříč otevře školu

Chříč – Pivoňka bude děti vzdělávat pomocí metody Montessori.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení