V sobotu se tak na scéně plzeňského Velkého divadla objevila poprvé komická opera Ženitba od Bohuslava Martinů a už v pátém nastudování osvědčený a neméně vtipný Gianni Schicchi od Giacoma Pucciniho. První dílo podle hry Nikolaje Vasiljeviče Gogola znělo v českém překladu, italská jednoaktovka na námět slavného Danta byla provedena v jazyce originálu. Oba tituly se k divákům dostaly pod taktovkou dirigenta Jiřího Štrunce a v režii hostujícího Josefa Nováka. Jeho zásluhou je inscenace i ve svých jevištních požadavcích vhodná také pro studenty Pražské konzervatoře, která se na jejím vzniku podílela v rámci oslav 200. výročí svého založení. Snad se časem podobně rozsáhlý projekt vydaří také ve spojení opery Divadla J. K. Tyla s Konzervatoří Plzeň a katedrou hudební kultury Pedagogické fakulty Západočeské univerzity. V sobotní premiéře se však publikum setkalo především s plzeňskými sólisty a stálými hosty, se kterými budou pražští studenti alternovat. V Ženitbě se v klíčových rolích ženicha Podkolesina a nevěsty Agafji blýskli Dalibor Tolaš s Lucií Hájkovou, v titulní roli Gianniho Schicchiho se opět vrátil do Plzně zdejší bývalý sólista Aleš Hendrych a Laurettu se slavnou árií O mio babbino caro si zazpívala Radka Sehnoutková.