Jak dlouho děláte DJ a co vás k tomu dovedlo?
Od malička se pohybuji v prostředí reprodukované hudby. Už v raném dětství jsem měl možnost přičichnout k djingu, i když v trochu jiné podobě, nejen zvukově, než dnes. Z toho, co jsem pozoroval celé dětství u otce, se stalo v pubertě dobře placenou brigádou, a tak jsem hrával na diskotékách.

Proč jste u záliby nezůstal?
Hudebně mě to ničilo, tak jsem si dal pár let pauzu a snil o prvních vinylech a hraní hudby, která mě bude doslova naplňovat a bude to takový projev svobody, kterou mi hudba dává. Sen se stal před deseti lety skutečností a Da Moon byl na světě. Po pár týdnech hraní, bez zkoušení a tréninku, protože jsem neměl žádnou techniku, jsem začal chodit hrát do různých klubů. Tou dobou jsem si odbýval také první vystoupení v dnes už legendárním klubu Mazaný Králíček, kde jsem měl svůj první rezidentní večírek.

Co všechno potřebujete k práci?
Pokud se bavíme o djingu, tak vždy hromadu nové muziky a jinak standardní sestava jsou dva cd playery, mix a pro zpestření setů používám ještě externí efektor a fázový syntenzátor. Ve studiu pak používám sotware Ableton a k němu řadu VST instrumentů, k čemuž mi pomáhají midi klávesy a obstojné studiové monitory.

Které hudební styly hrajete?
Nerad škatulkuji, protože hudba nemá mezí a je krásné mísit několik stylů dohromady. Dá se ale říct, že se pohybuji na rozhraní tech house a techna, které okořeňuji jinými styly, jako je progressive, electronica, electro, break, nebo indie pop. Mám svůj styl a každý set je takový malý příběh.

Můžete popsat rozdíly mezi nimi?
Jsou to obrovské rozdíly, které se bez hudební ukázky špatně vysvětlují. V dnešní době je už tolik producentů, kdy denně vychází stovky nových tracků, že se občas hudba z jedné kolonky objeví v jiné, a přitom by se dalo říct, že je to věc z úplně jiného soudku. Je jen škoda, že je elektronická hudba dosti odsuzována a házená do jedné škatulky. Je to hodně rozmanitá hudba a není to jen bezduché bouchání, jak si někteří stále myslí, a nebo tyto akce spojují s Czechtekem.

Kde lze najít informace o tanečních stylech?
Pokud jde o rozdělování různých stylů, pak v dnešní době internetu si stačí zadat příslušný název a určitě nějaké podrobnější povídání o různých stylech bez problémů naleznete. Mohu doporučit informační server Nubreed.cz, kde jsem i redaktorem. Zde se dozvíte novinky z taneční scény, můžete si zde i poslechnout spousty hudby, podívat se na videa, fotky a přečíst si recenze na techniku kolem djingu a produkce.

Co považujete za svůj největší úspěch?
Za největší úspěch považuji dar, že hudbu cítím a vnímám tak, abych ji mohl tímto způsobem šířit dál mezi lidi. Pak jsou to samozřejmě všechna hraní, které mám za sebou, ať jsou to ta klubová nebo festivalová, ať v České republice, na Slovensku nebo jeden ze snů, zahrát si v Londýně. Každé hraní je svým způsobem jedinečné a vždy mě baví. Za úspěch také považuji to, že jsem si za těch několik let vytvořil fanoušky, kteří mají rádi mé sety a navštěvují akce, kde hraji, a podpořili mě v anketě Best Of West. Zde jsem byl oceněn jako nejlepší západočeský Dj a toho si opravdu vážím, ale především je to motivace k další práci. Ještě jednou všem velké díky za podporu, kterou od vás mám.

Kolik stojí aparatura? Co všechno s ní lze dělat?
Sice není nutnost si na doma koupit hned to nejlepší, ale je dobré volit určitý kompromis. Dříve, když se hrálo převážně z vinylových desek na gramofonech, byla investice do hudby několikanásobně vyšší, než je dnes, kdy světu vládne digitalizace a formát mp3. V dnešní době, když chce Dj začít hrát, stačí mu koupit dva Cd playery a mix, odposlechy a vyjde ho to cca na 50 tisíc. Podobná cena byla dříve i za sestavu, ale místo playerů byly gramofony, jen s tím rozdílem, že vinylová deska stála 300 Kč a dnes mp3 skladba vyjde na 30 Kč. Když tohle vše máte, pak je už jen na vás, co s tím provedete. Dělat se pak dají doslova psí kousky a využití je na všechny hudební styly, kde se meze nekladou.

Jaká věková skupina nejvíce navštěvuje vyše akce?
Na taneční akce, kde hraji, nebo na kterých se podílím, je věková hranice kolem 20 let a výše. Záleží na večírku a hudbě, která se pak hraje. Mladší publikum má rádo tvrdší styly a to odrostlejší, hudebně vyspělejší, se pak nebrání větší alternativě a složitějším věcem. Ale není to pravidlem.

Kolik času hudbou trávíte?
Každý den. Není to jen o mixování, hraní, ale také především o činnostech, díky kterým pak člověk získává nové kontakty a možnosti dalšího hraní. Musíte se věnovat reklamě, nahrávání rádiových pořadů, setů, údržbě a pravidelné aktualizaci webů a sociálních sítí, jít s dobou a stále na sobě pracovat a někam se vyvíjet.

Kde vás Plzeňané mohou vidět v nejbližší době?
Je až paradox, že právě ve městě, kde bydlím, moc často nehraji. Ale v pátek večer mě přeci jen Plzeňané slyšet mohou, a to na party Dynamix. Ta se odehraje v klubu Neutral se jmény, jako je top Dj Michael C, Dj Soundjet a premiérově se zde představí Djka St. Claire a Dj Wolscha. Pokud tedy ještě nemáte plán, tak vás rádi uvidíme. Věřte, bude to jízda.